هواپیمای تکنام Tecnam RG2000 فوق سبک

✨ هواپیمای Tecnam RG2000: مشخصات، قیمت، تحلیل تخصصی هواپیمای فوق سبک با ارابه فرود جمعشونده (RG)
هواپیمای فوق سبک Tecnam RG2000، یکی دیگر از محصولات کلاسیک شرکت Tecnam ایتالیا است. حرف RG در نام این هواپیما مخفف Retractable Gear (ارابه فرود جمعشونده) است که آن را از مدلهای دیگر متمایز میکند. وجود ارابه فرود جمعشونده به طور قابل ملاحظهای آیرودینامیک و سرعت کروز هواپیما را افزایش میدهد و آن را به گزینهای مناسب برای آموزش پیشرفتهٔ پرواز و سفرهای سریع تبدیل کرده است.

Tecnam RG2000 هواپیمای
🛠️ مشخصات فنی و عملکرد دقیق هواپیمای Tecnam RG2000
هواپیمای RG2000 به دلیل ساختار تمام فلزی و قابلیتهای سرعتی خود، یک هواپیمای قابل احترام است. جزئیات دقیق آن در زیر آمده است:
- کشور سازنده:
ایتالیا (شرکت Tecnam) - نوع / کلاس هواپیما:
فوق سبک (Ultralight) و ورزشی سبک (LSA) با ارابه فرود جمعشونده - سال طراحی:
اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی - جنس بدنه:
ساختار تمام فلزی (آلیاژ آلومینیوم) - طول بدنه (Length):
۶.۹۰ متر - دهانه بال (Wingspan):
۸.۷۰ متر - وزن خالی:
حدود ۳۶۰ کیلوگرم (سنگینتر به دلیل مکانیزم ارابه فرود) - حداکثر وزن تیک آف (MTOW):
۶۰۰ کیلوگرم (کلاس LSA) - ظرفیت سرنشین:
۲ نفر (صندلیهای کنار هم) - ارابه فرود:
قابل جمع شدن (Retractable) - مسافت برخاست (Take-Off Distance):
در حالت استاندارد: ۲۵۰ متر - حداکثر سرعت کروز:
۲۲۰ تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت (به دلیل RG) - حداقل سرعت کنترل شده (Stall Speed):
۷۵ کیلومتر بر ساعت - نوع موتور استاندارد:
Rotax 912 ULS (۱۰۰hp) - ظرفیت سوخت:
۱۰۰ لیتر - برد عملیاتی (Range):
حدود ۱۰۰۰ کیلومتر - قیمت حدودی :
130.000€

Tecnam RG2000
🚀 برتری عملکرد: افزایش سرعت به کمک ارابه فرود جمعشونده
مزیت اصلی Tecnam RG2000 سیستم ارابه فرود جمعشوندهٔ الکتریکی آن است. این ویژگی مقاومت هوا را به شدت کاهش داده و به هواپیما اجازه میدهد تا با همان توان موتور Rotax، به سرعت کروزی بالاتر از مدلهای ثابتارابه (مانند Tecnam P92) دست یابد.
ساختار تمام فلزی (همانند مدل P92) باعث استحکام و طول عمر بالای بدنه شده و آن را برای محیطهای آموزشی که ممکن است فشار بیشتری بر روی هواپیما وارد شود، بسیار مناسب میکند. این مدل اغلب توسط خلبانانی که میخواهند با ویژگیهای هواپیماهای با عملیات پیچیدهتر آشنا شوند، انتخاب میشود.

Tecnam RG2000 هواپیمای
💰 هزینه و جایگاه بازار: آموزشی پیشرفته و نگهداری تخصصی
هواپیمای RG2000 در بازار LSA به عنوان یک هواپیمای آموزشی پیشرفته یا یک تورر سریع قرار میگیرد. با این حال، به دلیل پیچیدگی مکانیزم جمعشونده، هزینهٔ اولیهٔ خرید و همچنین هزینهٔ نگهداری آن (به خصوص قطعات ارابه فرود) نسبت به مدلهای با ارابه فرود ثابت، بالاتر است. این مدل برای خلبانانی که سرعت و تجربهٔ پرواز شبیهسازیشده با هواپیماهای بزرگتر را میخواهند، ارزش بالایی دارد.

Tecnam RG2000 هواپیمای
📌 جمعبندی نهایی: RG2000، سرعت و پیچیدگی در کلاس LSA
هواپیمای Tecnam RG2000 یک گزینهٔ تخصصی در بازار فوق سبک است. این هواپیما با ارائهٔ سرعت کروز بالا و سیستم ارابه فرود جمعشونده، تجربهٔ پروازی هیجانانگیزتر و پیچیدهتری را فراهم میکند که آن را برای ارتقاء مهارتهای خلبانی، ایدهآل میسازد.





با سلام
در صورت امکان عکسهایی ازداخل کابین وآپشنها ی موجود را وهمچنین محل پارک هواپیماها را بنویسید.
سلام
تقریبا می توان گفت داخل کابین به طور کامل سفارشی است، لذا نمیتوان از داخل کابین ها عکس ثابتی قرار داد.
در مورد آپشن ها هم سعی میکنیم به زودی آنها را در سایت قرار دهیم.
محل پارک هواپیماها همان طور که در اینجا درج شده است داخل فرودگاه است.
http://airplane.ir/?page_id=203
با تشکر
با سلام
نگه داري همه هواپيماها در فرودگاه است؟ امكان نگه داري در مكان هاي شخصي وجود دارد؟
هزينه اي براي نگه داري توي فرودگاه أخذ ميشه؟ فرودگاه اهوازامكان نگه داري دارد؟
بله، محل نگهداری هواپیماها فقط در فرودگاه است، امکان نگهداری در مکان شخصی وجود ندارد.
برای نگهداری هواپیما هر فرودگاه تعرفه های خاص خودش را دارد؛ در مورد نگهداری هواپیمای فوق سبک در اهواز ، باید از فرودگاه اهواز سوال کنید.
با تشکر
براي واردات هواپيماي دست دو از كشور خارجي بايد گمرك بديم؟ چند درصد؟
با سلام و ممنون از سایت فوق العاده شما
ببخشید امکان این است که فرودگاهی شخصی بسازیم و هواپیما را پیش خودمون البته با وجود استاندارد های بین المللی نگهداری کنیم؟
این نوع فرودگاه قابل ثبت در سازمان هوایی کشور هست؟
سلام و ممنون از لطف شما
هزینه ی ساخت فرودگاه زیاد است و حتما باید مجوز اخذ کرد.
فرودگاه باید برج مراقبت داشته باشد، باید هواشناسی داشته باشد و غیره؛ که این مسائل، هزینه ی احداث فرودگاه را تا چند میلیارد تومان افزایش می دهد.
سلام. با عرض تشکر از اطلاعت و اطلاع رسانیتون.خواستم بدون ایا محدودیت زمانی از نظر میزان ساعت پروازی در ماه وجود دارد یا خیر و آیا هر میزان ساعت در روز و ماه میتوان پرواز انجام داد
با سلام
آیا برای هر پرواز اخذ مجوز الزامی است؟